Advies, marketing en optimalisatie

Als retailer, ondernemer, fabrikant of groothandel bent u vaak bezig met de digitale strategie. Aan de orde zijn vragen als: Hoe optimaliseren we de webshop? Waar staan we over 2 jaar? Als e-commerce experts, met 13 jaar ervaring in het beheren en ontwikkelen van webshops helpen we bedrijven online groeien.

E-commerce advies

Wij geven e-commerce advies en hebben de afgelopen jaren merken en webshops begeleid met het vergroten van de online omzet, het vernieuwen van de webshop en het verbeteren van het gebruiksgemak tijdens de klantreis.

Wil je eens afspreken voor een goed adviesgesprek? Boek dan een afspraak met Stefan, met meer dan 13-jaar e-commerce ervaring kan hij ongeacht het gebruikte softwareplatform advies geven.
Stel al je vragen en brainstorm met de echte e-commerce kenners.

De eerste stap is het bekijken hoe de zaken ervoor staan. Meten is weten. Waar komen bezoekers vandaan en wat is de gemiddelde leeftijd van uw klanten? Data is handig en essentieel om goede optimalisatie andere marketinginstrumenten te gebruiken.

Daarna gaan we door naar de klantreis. De klantreis van jullie bezoekers en klanten. Daar zitten vaak zoveel verbeteringen. Soms door kleine details zoals een veld in een bestelproces dat de eindgebruiker laat twijfelen over de bestelling. Deze processen en de klantreis brengen we graag in kaart en resultaten en oplossingen worden aangedragen. Wij brengen geen tientallen pagina’s uit in een adviesboek maar een nuchter adviesrapport met een plan van aanpak.

Optimalisatie en marketing

Webshop laten optimaliseren

Bij de optimalisatie van je website of webshop is het belangrijk om de bezoekers centraal te stellen. Je gaat immers niet alleen techniek verbeteren omdat het moet. Nee, verbeteringen en optimalisaties moeten altijd de bezoeker en uw klant verder helpen. Het menu moet sneller en gaat daarom volledig op de schop, met als gevolg dat de bezoeker niet meer goed kan navigeren. De optimalisaties die wij de afgelopen jaren hebben toegepast werken voor een deel ook goed voor andere shops. Maar, altijd kijken wij specifiek per project wat de mogelijkheden zijn om zo het oog voor de bezoekers en doelgroep niet te verliezen.

Optimalisatie diensten

Als Tajriba hebben wij twee diensten gelanceerd om zo specifiek de optimalisatie en groei voor webshops te realiseren. Klik door naar 1 van de pagina’s voor meer informatie:

Online marketing

Uiteraard hebben wij kennis van Analytics, Google Shopping, Channable, Marktplaatsen en Google Ads.
Echter zeggen wij hierin tegen onszelf: schoenmaker blijf bij je lees. Dit gezegde is van toepassing op online marketing.
Bij Tajriba maken wij graag goede digitale oplossingen. Echter voor SEA (Google Ads), Content en verdere online marketing tools adviseren wij te gaan voor een marketingbureau dat bij je past. Wij hebben geen online marketing expert in ons team, en ook marketing is een maandelijks ritueel en vergt veel bijsturing. Daarom werken wij samen met marketing experts voor specifieke online marketing diensten.

Onze werkwijze

1. Wat is er nodig?

Met een PrestaShop webshop of maatwerk website zijn vaak meer bezoekers, een betere conversie en meer omzet gewenst. Dan helpen wij om dit te realiseren. Eerst kijken wij waar optimalisatie nodig is. We willen graag dat uw doelgroep er wat aan heeft.

2. Offerte en planning

Voor meer informatie over optimalisatie staat Tajriba klaar en maken we graag een offerte. Samen met u kiezen wij de juiste aanpak en planning.

3. Het optimaliseren van een website

Om de interactie op een website of PrestaShop webshop te stimuleren is conversie optimalisatie nodig. Optimalisatie is de pagina’s optimaal inrichten voor bezoekers, om een bestelling zo makkelijk mogelijk te maken of om een afspraak te maken. Door obstakels weg te halen en de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren kan de conversie stijgen. Bijvoorbeeld door laadtijden te beperken en goede ondersteuning op alle apparaten.

4. Bijhouden

De markt, webwinkel, het aanbod of de doelgroep kan veranderen. Het is slim om met dynamische advertenties te werken en seizoensgebonden acties goed van te voren te plannen. Het bijhouden is een taak van het internetbureau en/of de ondernemer zelf.

Meer bezoekers en een hogere conversie

Stefan Dijkstra - PrestaShop developer

Tajriba biedt 13 jaar ervaring in e-commerce. Er is kennis van het speelveld, de actuele innovaties en de valkuilen.
Samenwerken aan een succesvolle digitale strategie? Neem vrijblijvend contact met ons op, een korte kennismaking kost niets en kan veel opleveren.

Bel ons Mail ons