Ontwerpen van digitale oplossingen

Wij ontwerpen logo’s, websites, webshops en online software. Hierbij staat de beleving van de gebruiker voorop. Een goede beleving is te bereiken met een overzichtelijke indeling, duidelijke acties en een consistent geheel.

Een onderscheidend grafisch ontwerp

Er wordt wel eens gezegd: “Je krijgt maar één kans om een eerste indruk achter te laten”. In veel gevallen klopt dat, helemaal in het bedrijfsleven. De eerste indruk en beleving die een potentiële klant van uw bedrijf heeft is vaak doorslaggevend bij de keuze of ze een dienst gaan afnemen of juist niet. Een sterk logo geeft de uiting van een bedrijf een herkenbare en betrouwbare uitstraling die zorgt voor een gevoel van vertrouwen en kwaliteit. Tajriba helpt hierbij. Wij ontwerpen krachtige online oplossingen.

Wat wij ontwerpen

Logo’s / Webshops / Webapplicaties en Websites

Al onze ontwerpen zijn uniek en afgestemd op de doelgroep(en). De doelgroep en doelen zijn per project verschillend, daarom werken wij niet met standaard ontwerpen of kant-en-klare templates. Een aantal voorbeelden zijn te vinden in ons portfolio.

De volgorde bij het ontwerpen van een maatwerk website is:
1. Overleggen over de doelgroep(en) en wat het doel is van de website.
2. Met wireframes (digitale schetsen) de indeling bepalen.
3. De wireframes worden vertaald naar een lay-out (met kleuren en illustraties).
Er zijn feedback momenten om zo samen het gewenste resultaat te bereiken.
4. Vervolgens gaan wij dit technisch ontwikkelen en de digitale oplossing op maat bouwen.

Door te zoeken naar de balans tussen mooi en functioneel en deze werkwijze ontstaan er unieke software applicaties.

Onze werkwijze

1. Briefing & Research

De eerste stap is kennis maken met het bedrijf, de doelgroep en beoogde doelen. Tijdens een gesprek verzamelen we informatie en definiëren we wensen met specifieke doelen en richtlijnen. Deze informatie zetten we om in een briefing voor de ontwerper. Daarnaast is het een belangrijk onderdeel van het proces om onderzoek doen naar concurrenten, de markt, de mensen en trends. Het is belangrijk om een onderscheidend design te creëren, maar het moet ook de beoogde doelgroep aanspreken.

2. Concept

In deze stap gaat de ontwerper aan de slag met het bedenken van een concept en het idee achter het ontwerp. Een mooi plaatje alleen is niet genoeg. Er moet een goed idee achter het ontwerp zitten. Het concept zorgt er voor dat het ontwerp een verhaal heeft. Het concept wordt doorgetrokken in alle grafische uitingen die ontworpen moeten worden.

3. Schetsen

Als er een concept is,  dan gaan we beginnen met schetsen. We kijken tijdens de schetsfase bijvoorbeeld naar vorm, kleur en lettertype. Wat past het beste bij het concept dat bedacht is. Uit de schetsen komen een aantal grafische ontwerpen voort die conform zijn aan de briefing.

4. Uitwerken en presenteren

Uit de schetsen worden de twee beste ontwerpen uitgekozen. Ze worden geperfectioneerd waarna we ze aan de klant presenteren. We leggen tijdens de presentatie het concept achter het ontwerp uit en we leggen onze keuzes uit. Waarom we hebben gekozen voor de kleuren, lettertype en vormtaal.

5. Feedback

Na afloop is er een feedbackronde, in overleg kiezen we één ontwerp om mee verder te gaan. Eventuele feedback wordt genoteerd en verwerkt.

6. Oplevering

Als alles klaar is, dan zorgen wij dat de complete vormtaal technisch perfect wordt doorgevoerd en de oplevering plaatsvindt. De developers gaan aan de slag met het technische aspect.

Daagt u ons uit voor een nieuw ontwerp?

Stefan Dijkstra

Samen authentieke webshops en applicaties ontwikkelen.
Wij maken graag vrijblijvend een afspraak om de ideeën en mogelijkheden te bespreken.

Bel ons Mail ons