Checklist kassa voor je winkel

Je hebt een kassasysteem gevonden en dat is mooi! Het kan zijn dat je het nu gaat vergelijken met andere Point of Sale oplossingen.
Wat is hierbij belangrijk? Waar kan je op letten bij de aanschaf van een nieuw retail kassasysteem voor in je fysieke winkel?
Wij hebben 8 punten opgesteld zodat je het juiste systeem kiest.

1. Werking en gebruiksvriendelijkheid

Het systeem wordt 8 uur op een dag gebruikt (tijdens je openingstijden).
Door de ondernemer zelf en het wisselende winkelpersoneel. Het is belangrijk dat het systeem zonder 10 tellende handleiding te gebruiken is. De interface (hoe het systeem eruit ziet en werkt) is hierin een belangrijke factor. Eenvoud = tijdbesparend

2. Functies

Een product verkopen via de kassa is natuurlijk met elke kassa mogelijk. Een bon uitdraaien ook, en de producten scannen met een barcodescanner. Maar wat zijn de andere functies? Kan je ook orderhistorie raadplegen, de bon opnieuw printen en werkt het allemaal online of offline? Online heeft het grote voordeel dat alle voorraad synchroon kan lopen. Geen grote voorraadverschillen meer!

3. Ondersteuning

Er zullen altijd vragen blijven nadat het volledige kassasysteem in werking is. Het is daarom van belang dat de leverancier een goede helpdesk heeft. De openingstijden van een helpdesk verschillen sterk per leverancier. De Tajriba kassa werkt met onderhoudscontracten voor optimale ondersteuning en een up-to-date systeem

4. Klantprofielen

Het mooiste aan je kassa is dat je (vaste) en nieuwe klanten kan beheren. Zo bouw je klantprofielen op, de juiste orderhistorie en kan de klant direct online zijn aankopen doen (want het webshop account is tevens zijn klantprofiel in de kassa). Een belangrijke punt uit deze checklist, voor een toekomstgericht Point of Sale.

5. Voorraadbeheer

Het hart van de winkel. Zonder juiste voorraadinzage, missende voorraad kan je omzet flink teruglopen. Voorraad is omzet. Daarom zijn er diverse systemen waar het voorraadbeheer in de kassa zit verwerkt.

6. Koppeling met de webshop

Zoals ik eerder schreef, is de koppeling met je online webshop een must-have. Waarom? Het scheelt dubbele invoer van producten en je voorraad met de magazijnen kan synchroon lopen.

7. Geen beperkingen

Koop geen systeem met beperkingen… je wil 500 producten verkopen maar je systeem kan er maar 100 verwerken. Kies voor een systeem waarbij je geen beperkingen hebt voor de toekomst. Onbeperkt producten, klanten en transacties zijn bij ons standaard mogelijk.

8. Koppeling met je boekhoudpakket

Als je kassa gekoppeld is aan je webshop dan kan dat ook met je boekhouding met bijvoorbeeld Exact, SnelStart of Acumulus. Meer hierover lees je hier.

Meer blogs

Wat zegt een score in de veelgebruikte tool Google PageSpeed? Het zijn snelheid en gebruiksgemak scores van je website prestaties op mobiel en desktop. Er...

Lees meer

Webcare, de klantenservice van uw webshop. Klanten kunnen bedrijven vaak contacteren via: e-mail, het contactformulier en per telefoon. Echter maken ruim 9.5 miljoen Nederlands gebruik...

Lees meer