Altijd sale en korting in je webshop?

Online geven we makkelijk korting. Met een kortingscode, korting bij grotere afname of een Black Friday actie. Kortom: kortingen zijn dagelijks aan de orde en consumenten willen korting. Het liefst zoveel mogelijk natuurlijk! Er zijn fysieke winkels die zeggen: wij hebben eerlijke prijzen en doen niet aan korting. Zoals een winkel uit Den Haag* die exact de totstandkoming van de prijs op het prijskaartje zet en zich zo verantwoord.

Tips voor je webwinkel

Tip 1. Communiceer kortingen duidelijk op je social media, homepage en ook categoriepagina. Niet iedereen is altijd op de hoogte als ze via Google in je categorie Jurken terecht komen en geen korting zien als je dit alleen op de homepage hebt vermeld.

Tip 2. Noem het kortingscode veld geen kortingscode in je shop. Bezoekers gaan dan bewust sneller googlen en opzoek naar een code. Promotiecode of Cadeauboncode zijn betere termen.

Tip 3. Trek meer bezoekers en verkeer naar je webshop door eens een kortingsactie te plaatsen op sites met kortingscodes. Dit moet natuurlijk wel bij je merk en aanbod passen.

Tip 4. Misschien is een spaarsysteem een goede optie. Hiermee moeten klanten eerst punten sparen voor korting. Dit stimuleert herhaalaankopen en beperkt de kans dat consumenten ergens anders gaan shoppen.

Tip 5. Alleen je vaste klantengroep een nieuwsbrief sturen met een eenmalige kortingscode om ze te bedanken dat ze al zo lang klant zijn kan goed werken.

Succes!

*Bron: https://indebuurt.nl/denhaag/nieuws/nieuw-in/nieuw-winkelconcept-doet-niet-aan-sale-maar-biedt-altijd-de-beste-prijs~45973/

Meer blogs

Wat zegt een score in de veelgebruikte tool Google PageSpeed? Het zijn snelheid en gebruiksgemak scores van je website prestaties op mobiel en desktop. Er...

Lees meer

Het financiƫle plaatje en de omzetcijfers zijn voor je onderneming van groot belang. Met Tajriba Kassa heb je een kassasysteem, voorraadbeheer en webshop in de...

Lees meer