Na het plaatsen van een bestelling in een webshop is er de bedankpagina, hier komt de bezoeker na betaling vaak op terecht.
De laatste pagina die ze zien van je webshop tijdens het bestelproces.
Niet elke bezoeker, waar je met een auto liever direct van A naar B gaat, kan je in een webshop altijd een andere route nemen of de route beëindigen.
Daarom sluiten bezoekers bijvoorbeeld soms na de betaling direct het scherm.
Toch zijn er kansen te behalen om in je webshop gebruik te maken van de bedankpagina!
Veel online winkeliers hebben namelijk nog nooit aandacht aan deze pagina besteed. Terwijl dit vaak een belangrijk moment is.
Voorbeeld:
In onze PrestaShop demo webshop kan je deze bedankpagina proberen.
Tips voor een goede bedankpagina:
- De standaard tekst in veel webshops is: “Bestelling aangemaakt, we gaan aan de slag.” Nergens staat het woord bedankt?
Zo kan het ook: “Jeroen, bedankt voor je bestelling! We gaan nu met liefde en zorg je bestelling verzamelen en opsturen.”
Uiteraard kan je de tekst afstemmen op je doelgroep(en). - Zorg dat de vervolgstappen duidelijk zijn.
Geef antwoord op de vraag: Wat gebeurd er nu met mijn bestelling?
Hiermee voorkom je dat klanten hiervoor gaan e-mailen of bellen. - Een aantal iconen bij de stappen zorgen ervoor dat ze meer opvallen.
- Inschrijven voor de nieuwsbrief, je kan deze optie aanbieden op de bedankpagina.
- Andere producten en/of accessoires tonen. Misschien is de klant iets vergeten?
- Eventueel korting voor de 2e bestelling vermelden.
Conclusie
Besteed meer aandacht aan de bedankpagina in je webshop. Hiermee maak je het verschil.
Wij doen ons best om de standaard karige bedankpagina te verbannen. 😉 Hulp nodig? Neem dan even contact met ons op.