CRO optimalisatie voor je webshop
Je webshop draait al een tijd en het aantal bezoekers en de relevante bezoekers zijn in orde. Maar wat kan je dan nog optimaliseren? Wij leggen conversie optimalisatie graag uit en wat het voor je kan betekenen.
Je webshop draait al een tijd en het aantal bezoekers en de relevante bezoekers zijn in orde. Maar wat kan je dan nog optimaliseren? Wij leggen conversie optimalisatie graag uit en wat het voor je kan betekenen.
CRO staat voor Conversion Rate Optimization. CRO wordt ook wel conversie optimalisatie genoemd. Het is een werkwijze waarbij data, consumentenpsychologie en feedback van klanten wordt gebruikt om het resultaat van de webshop te verbeteren en obstakels te minimaliseren.
Zo kan de juiste kleur, meer snelheid in processen, een andere tekst, verandering van positie of een toevoeging van iets aan het assortiment het verschil maken. Soms horen bepaalde obstakels er bij. De missie is wel om de beleving en alles in je webshop zo soepel en duidelijk mogelijk te maken. Met het optimaliseren van webshops hebben wij jarenlange ervaring en helpen je daarom graag verder!
Uiteraard zijn er veel optimalisaties mogelijk. Zo kan je met de strategie, het assortiment, de online marketing en vindbaarheid aan de slag. Vaak is CRO een ondergeschoven kindje. Want je kan veel marketingbudget uitgeven maar als men veel obstakels tegenkomt in je webshop dan loop je bestellingen en/of klanten mis.
Voor meer informatie over dit onderwerp is er een blog geschreven waar al CRO-tips worden besproken:
Heb je een webshop? Dan geven wij graag aanbevelingen voor conversie optimalisatie en maken een scan van de belangrijkste pagina’s in je webshop.
Het advies is tevens afgestemd op de gebruikers van jullie eigen webshop. Niet elke webshop bediend namelijk dezelfde doelgroep.
Met de Tajriba CRO-scan brengen wij obstakels in beeld, ongeacht de software die je voor de webshop gebruikt.