5 overwegingen bij het kiezen van een internetbureau

Het uitzoeken van een internetbureau voor je webshop of website is helemaal niet gemakkelijk. Je kan veel zaken zelf regelen en iemand anders inzetten voor je bedrijf is best een grote stap. Het vinden van een goede partner voor je online strategie is daarnaast een keuze voor de lange termijn. Daarom… 5 overwegingen op een rij!

Het juiste webdesign bedrijf vinden

Er zijn erg veel internet- en reclamebureaus in Nederland en België. Je kan als bedrijf maar een beperkt aantal zaken heel goed doen. Kies voor een bureau dat zich gespecialiseerd heeft.
 Hiervoor zijn handige regels die kunnen helpen:

1. Breng de wensen en behoeften voor je project in kaart.
2. Denk na over het budget.
3. Verzamel geschikte specialisten.
4. Bekijk de online portfolio en vraag informatie op.
5. Maak een top 3 van de bedrijven en maak afspraken met deze bureaus.

Ik geef hieronder wat meer uitleg omtrent deze regels.

Breng de wensen voor je website in kaart

Websites worden meestal op maat gemaakt. Het design hangt af van de behoeften van het specifieke bedrijf en de doelstellingen die je met de website wil bereiken. Hier zijn enkele tips voor het in kaart brengen van de wensen:

– Begrijp de nichemarkt van uw bedrijf. Elke niche heeft een andere benadering nodig. Ofwel zijn het zakelijke verzekeringen, afdekzeilen of overhemden die u online gaat aanbieden.

– Begrijp de behoeften voor uw specifieke doelgroep. Wat is nodig om deze doelgroep te bereiken, wat zijn hun eisen en verwachtingen? Kijk eens naar de website van je concurrent om meer ideeën op te doen (of om te zien hoe je het niet moet doen).

Het budget

Dit is een lastig onderdeel. Veel bedrijven doen een briefing en daar is budget een belangrijke factor.
Bepaal voor jezelf een prijsmodel: op uurbasis, vaste prijzen of maandelijkse kosten.
Onze werkwijze als internetbureau is het werken met vaste prijzen, gebaseerd op ons uurtarief.
Zo werk je transparant en eerlijk.

Bekijk portfolio’s en verzamel specialisten

Je te kiezen internetbureau heeft een online portfolio. Het beoordelen van het afgeleverde werk en het lezen van recensies kan een methode zijn. Een aanvullende (betere) methode is het antwoord vinden op deze 3 vragen:

– Welk website of webshop systeem is de specialiteit? Hoe gaan ze te werk?
– Wat is de onderscheidende factor van het bureau?
– Is er een vast team aanwezig waar je met een gerust hart al je online vraagstukken kan neerleggen?

Afspraken maken

Na het onderzoek, de selectie, antwoorden op de bovenstaande vragen kan je een selectie maken van 3 software partners. Ontmoet ze en ervaar of er een “klik” is. Bespreek verschillende voorbeelden en maak de wensen helder. Snappen ze je doelen en is er een klik?

Conclusie

Het vinden van een goede samenwerking is een uitdaging. Met de juiste tools en onderzoek vooraf wordt het wel makkelijker.
Na het lezen van deze blogpost zit je vast snel met de juiste partner aan tafel. Succes!

Meer blogs

Graag vertellen wij wat we bij Tajriba doen om duurzaam te ondernemen. Een belangrijk aspect om bij te dragen aan een beter milieu en een...

Lees meer

Wat zegt een score in de veelgebruikte tool Google PageSpeed? Het zijn snelheid en gebruiksgemak scores van je website prestaties op mobiel en desktop. Er...

Lees meer