Tips om een bedrijfsnaam te verzinnen

Het is niet makkelijk om een unieke en sterke bedrijfsnaam te verzinnen.
Daarom geven wij graag gratis tips!

Tip 1

Je bedrijfsnaam is slechts één van de vele manieren om bepaalde associaties op te roepen bij consumenten. Communiceer je dat je een schoenmakerij hebt dan hoeft dat niet altijd in de naam te zitten. Kijk bijvoorbeeld naar ketens als Mango en IKEA. De naam heeft niks met mode of meubels te maken.

Als je er daarnaast wel voor zorgt dat de logo’s, symbolen, slogans en verpakkingen wel uitstralen waar jij voor staat in de ogen van de consument.

Tip 2

Schrijf je onderscheidend vermogen op. Waar het om gaat is dat je als merk op zoek gaat naar wat jou echt onderscheidend en uniek maakt.

Het echte onderscheidende vermogen zit voor 80% in HOE en WAAROM je de dingen doet die je doet. Vergeet je core-business niet, want wat heb je eraan als mensen je wel kennen, maar niet weten wat je doet of levert?

Tip 3

Kijk ook naar de doelgroep, begrijpen die je naam?

Tip 4

Bedenk iets met het land waar je producten vandaan komen of de ingrediënten. Je kan ook kijken naar de vertaling van je reeds verzonnen bedrijfsnaam. Bijvoorbeeld beauty = beleza in het Portugees.

Tip 5

Bepaalde merken kiezen ook voor een naam uit de regio waar ze zich als bedrijf hebben gevestigd.

Meer blogs

Waarom wij geen WooCommerce ondersteunen Als website eigenaar kan je rondlopen met een idee. Het idee is vaak: hoe kan ik een webshop starten? Als...

Lees meer

Vaak spreken webdevelopers in de beginfase van een project over “wireframes”. In deze blog leggen we uit wat wireframes zijn en waarom ze erg veel...

Lees meer