Zoekmachine optimalisatie of SEO, kan ervoor zorgen dat uw webshop op basis van vooraf bepaalde zoektermen beter te vinden is via Google. Om dit te bereiken, heeft u hulp nodig van PrestaShop specialisten. Door de webshop te optimaliseren met de juiste techniek, kunnen zoekterm posities in de organische zoekresultaten stijgen.
Het optimaliseren is een continue proces, waarbij kennis van de techniek onmisbaar is. Met als uitgangspunt doelen bepalen en resultaat behalen.
Waarom kies ik voor Tajriba?
– Gespecialiseerd in het optimaliseren van PrestaShop webshops
– Technische kennis aanwezig voor een betere positie in Google
– Actuele trucs en kennis van SEO leermeester Alain Sadon
– Meer succes met onze jarenlange ervaring in optimalisatie
Werkwijze zoekmachine optimalisatie
Voor elke PrestaShop webshop waar zoekmachine optimalisatie wordt toegepast is de werkwijze anders. Het is belangrijk om te weten waar uw doelgroep op zoekt. Daarna wordt de webwinkel in totaliteit gescand op SEO-vriendelijkheid. Er ontstaat een plan van aanpak om uw PrestaShop webshop beter in Google te positioneren.
Goede content en landingspagina’s
Google geeft websites en webshops met goede content vaak meer prioriteit. Stel je verkoopt tuinhuisjes. Dan kan jij zorgen dat je over dat ontwerp meerdere pagina’s schrijft of laat schrijven door een marketeer. Door vragen van jouw bezoekers te beantwoorden kan de webshop “specialist” worden op het gebied van tuinhuisjes. Het klinkt best eenvoudig maar het schrijven en voldoen aan alle eisen voor een goede pagina is best tijdrovend. Soms kan er daarom voor gekozen worden bestaande pagina’s beter te maken. Zoals bijvoorbeeld categoriepagina’s.
Welke techniek verbeteren?
Elke webshop heeft een eigen stuk techniek. Afhankelijk van modules, de template, afbeeldingen enzovoort. Door een uitgebreide analyse te doen kunnen wij de echte knelpunten en Google-eisen in kaart brengen.