Achteraf betalen met Klarna

Je bestelt eten en drinken in een luxe restaurant. Je betaald vooraf de volledige rekening. Gek? Wij en Klarna vinden van wel!
Daarom zijn we gaan samenwerken en bieden achteraf betalen voor webshops aan.

Wanneer iemand twijfelt over het doen van een aankoop, biedt achteraf betalen diegene de zekerheid dat er pas betaald hoeft te worden wanneer hij of zij tevreden is. In een webshop blijft het voor klanten altijd lastig om op basis van de informatie en de afbeeldingen te bepalen of ze de artikelen willen hebben. Doordat bestelde artikelen eerst thuis bekeken kunnen worden, biedt achteraf betalen de zekerheid dat er geen miskoop wordt gedaan. Het fysieke proces is op deze manier toch geïntegreerd in de online shopervaring.

Juist de segmenten met een grote hoeveelheid miskopen hebben baat bij een achteraf betaaloplossing vanwege de zekerheid die het klanten biedt. In de categorie kleding en accessoires worden over het algemeen de meeste miskopen in Nederland gedaan, gevolgd door verzorgingsproducten en elektronica.

Sectoren met een hoog percentage miskopen

De 2 voordelen van achteraf betalen

1. Minder frictie in het aankoopproces
Bij achteraf betalen wordt het koop- en betaalproces van elkaar gescheiden, waardoor een stuk frictie wordt weggenomen. In eerste instantie is een klant na het invullen van een aantal basisgegevens (naam, e-mailadres, geboortedatum en adres) klaar. De betaling volgt later, wat zorgt voor een lagere drempel in het aankoopproces. Zeker wanneer er via een smartphone wordt geshopt, zijn klanten sneller geneigd om dan een bestelling te plaatsen. Ze hoeven geen extra apparaat bij zich te hebben en kunnen de bestelling snel en gemakkelijk afronden.

2. Meer omzet
Klanten worden door een achteraf betaaloplossing sneller over de streep getrokken om meer producten te bestellen. Veel winkeliers vrezen bij het bieden van achteraf betalen voor een stijging in het aantal retouren. Retouren kosten geld, is de gedachte. Op de korte termijn is dit waar, maar op de lange termijn is dit een denkfout. Retourneren is juist een krachtig middel om de conversie te verhogen. Retouren zijn in combinatie met achteraf betalen een manier om de twijfels over een bestelling weg te nemen en klanten uiteindelijk over de streep te trekken.

Wij vertellen graag meer

Om te bekijken of Achteraf betalen een optie is voor uw PrestaShop webshop, kunt u vrijblijvend contact opnemen. Direct aanmelden voor Klarna kan via deze link.

Meer blogs

Tajriba bestaat inmiddels ruim 5 jaar. Al die tijd hebben we nooit ons logo echt vernieuwd. Niet zo erg, wij geven alle aandacht aan onze...

Lees meer

Introductie In de snel evoluerende wereld van e-commerce is het belangrijk om op de hoogte te blijven van de nieuwste technologieën en trends. Een van...

Lees meer