Startende webshops maken kans

Is een webshop starten nog zinvol met webshops zoals Coolblue en Bol.com? De directeur van Google Nederland vertelde ons het volgende:
“Ongeveer de helft van de wereldbevolking is nu online. 
En wij gaan het allemaal meemaken dat iedereen online is.” *

De vraag is vaak: Als ik nu een webshop begin, gaat dat dan wel lukken?
Wie niet waagt wie niet wint! Met een onderzoek vooraf en een professioneel internetbureau gaat het zeker lukken.

Consument zoekt specialisme

U zoekt een specifiek product. Laten we een vioolsnaar voor uw viool als voorbeeld nemen.
Bol.com en Coolblue hebben een zeer uitgebreid assortiment. Maar daar werkt niemand met ervaring en verstand van vioolsnaren. U gaat daar dus geen vioolsnaar vinden. Nu komen de niche en “kleinere” webshops om de hoek kijken, die u wel het juiste advies en product kunnen bieden. Zo werkt het ook in de winkelstraten. Kleinere en originele winkels openen hun deuren waar specialisme en specifieke (niche) producten verkocht worden.

De grote webshops hebben u nodig

Bol.com verstuurt 1 op de 5 bestellingen van een partner. Dat is een webshop waarvan de producten op Bol.com staan. Grof gezegd betekend dat Bol.com veel bestellingen mist als de “kleine” webwinkels niet samenwerken met Bol.com.

Geloven in uw idee

Durf het aan, met een goed idee en het geloof in succes een webshop starten?
Begin dan een PrestaShop webshop project samen met Tajriba.

* Bron: WWV2016 Google Pim van der Feltz

Meer blogs

Na het lezen van het boek Online Invloed, geef ik een aantal tips en voorbeelden om de conversie in je webshop te verbeteren.Wie wil nou...

Lees meer

Je bestelt eten en drinken in een luxe restaurant. Je betaald vooraf de volledige rekening. Gek? Wij en Klarna vinden van wel! Daarom zijn we...

Lees meer